4 Aralık 2006 Pazartesi

Jotform.com

Sonzamanlarda sürekli üzerinde çalıştığım site Jotform.com. Şuan yurt dışında oldukça sık kullanılan bu site sayesinde web tabanlı formlar yaratabiliyorsunuz. bu size çok kolay bi şekilde web sitenize e-mail formu. contact formu. yada anketler, nebiliyim rezervasyon bilgileri fln filan toplama formları eklemeimkanı sağlıyor. ve bunu okadar kolay yapıyorsunuzki adeta istediğiniz form'u kağıda yazar gibi. Jotform sadece bununlada yetinmiyor birde size bu sonuçları listeliyor raporluyor. e-mailinize gönderebiliyor. EXCEL formatında sonuç verebiliyor. Ayrıca en güzel özelliklerinden biri Upload yapılabilmesi. yani form'unuza eklediğiniz bir soruya cevap olarak insanlardan word dosyaları isteyebilirsiniz. yada fotoğraflarını vs. Jotform'da işler okadar kolayki ortaya birşeyler çıkarmak için üye olmak bile zorunda değilsiniz. site açılır açılmaz karşınıza basit bir form geliyor burda yeni sorular ekleyebiliyorsunuz hemde inanılmaz bir şekilde sürükleyip bırakarak. daha sonra next'e basarak ilerliyorsunuz ve siteye kaydolup kaydolmama kararını verebiliyorsunuz. o an kaydolduğunuzda (sadece e-mail ve şifre) üzerinde çalıştığınız form kaybolmuyor ve devam edebiliyorsunuz. yinede kaydolmak istemezseniz jotform sizi hala unutmuyor aynı bilgisayarda tekrar açtığınız jotform size kaldığınız yerden devam etme olanağı sunuyor. üstüne üstlük bu kaydetmeden hazırladığınız formların kaynak kodlarını alıp websitenizde kullanabilirsiniz. Web 2.0 teknolojilerinin tamamını bünyesinde barındıran jotform alt yapı olarakda ajax tekniğini kullanıyor böylece siteyi kullanırken en fazla 2 kere sayfanın yenilendiğini görüryorsunuz. hesap oluştururken bile sayfanız yenilenmiyor. Jotform şuan kolay kullanım özellikleri ve web 2.0 yetenekleri ile yurt dışında oldukça ilgi görüyor ve en ama en güzeli TAMAMEN BİR TURK TARAFINDAN GELİŞTİRİLDİ. Jotform'un Geliştiricisi olan Aytekin TANK'ın Blog'una buradan erişebilirsiniz. Şuan için tamamen ücretsiz olan Jortform'un yakın zamanda yeni bir sürümü çıkacak. bu sürümde şuan size açıklayamayacağım bir çok özellik bulunacak ve ayrıca paralı bir abonelik hesabıda mümkün olucak. ancak bu ücretsiz kullanıcıları bugüne kadar yaptıkları hiç birşeyden alı koymayacak. Jotform'u bir kere mutlaka deneyin eminim çok işinize yarıyacak.

4 yorum:

bestprofesyonel dedi ki...

web siteme bir iletişi formu yaptım ama önceden ad soyad email telefon ve mesaj bilgileri daha önceden geliyordu yalnız bugün ad soyad email telefon bilgileri geliyordu mesajlar gelmiyordu yani mesaj konusu bölümü olmasına rağmen formda mesaj bilgileri gelmiyordu bugün bir bakayım dedim formu yeniledim bir bölüm daha koydum sayfama yerleştırdim ama şimdi hiç bişey gelmiyor ne yapmamız gerekiyor şuanda ortada bıraktı jotform beni

Serkan Yerşen dedi ki...

Merhaba,
Elimde bi bilgi olmadan yardım etmem imkansız. bana formun URL'ini yollaman gerekli. Formu yerleştirdiğin sayfayı yollasan yeter. ben sorunu çözer sana bildiririm.

memurdostu dedi ki...

Jotform formunu ziyaretçilerin yorum göndermeleri için kullanıyorum.

Sitem: http://memurdostu.blogspot.com

Bu siteye yorum yazacaklar için http://memurdostuyorum.blogspot.com
adresine link veriyorum. Yazanlar formu doldurup bana yolluyor. Yorumları sitemin ziyaretçi defterine koyuyurumn.

Günlük 100 mesajı emailimize gönderirmiş jotform bu doğrumu? Cevabını benim sitemede yazarsanız sevinirim.

laborant dedi ki...

ya hocam herşeyi ile mükemmel bir uygulama ama kodu Simple Embed Code olarak alınca süper çalışıyor...Nedense Full Source Code olarak aldığımda ad soyad telefon gibi kısımlar boş olsa dahi uyarı verip hemen teşekkür sayfası görüntüleniyor ve mail atıyor...Bu kısımların doldurulmadan mail atmadısı istemiyorum lütfen yardım edin...